Pierogi z jabłkami

Dzisiaj moja propozycja do pierogów na słodko. Jako że uwielbiam szarlotkę, jabłeczną tartę i wszystko z jabłkami posypanymi cynamonem przyszła kolej na dorzucenie ich także do pierogów. Podam Wam przepis na małą ilość nadzienia z kilograma (4 sztuki u mnie) jabłek tak żeby zużyć je na bieżąco. Do ciasta użyłam przepisu z wpisu szybkie ciasto na pierogi

Jako że zmieniłam i zmieniam w dalszym ciągu szatę bloga (jak pewnie zauważyliście) oraz dorzuciłam reklamy (mam nadzieje że nie zbyt nachalne) planuje luźny wpis związany bardziej z blogiem niż jedzeniem. 
Chciałam też w następnym tygodniu dorzucić parę porad na temat pieczenia chleba,  recenzję książki kucharskiej Uczta lodu i ognia z okazji premiery nowego sezonu "Gry o tron" na który czekam z niecierpliwością i oczywiście przepisy :). 

Ok dość trucia przechodzę do tematu:

Składniki:

  • ciasto na pierogi
  • 1 kg jabłek
  • cukier (2 łyżki)
  • łyżeczka cukru waniliowego
  • cynamon 
  • ewentualnie kwasek cytrynowy dla kolorku

Wykonanie:

Jabłka myjemy i obieramy usuwając gniazda nasienne. Jeśli mamy większa ilość jabłek albo dużo do roboty i chcemy ładny kolor w międzyczasie możemy wrzucić je do wody z łyżka kwasku cytrynowego przeciwko ciemnieniu. Kroimy jabłka na kostkę. Przekładamy do garnka i na dno dajemy odrobinę wody (2 łyżki) i cukier. Gotujemy 15 minut pod przykryciem często mieszając. Pod koniec dodajemy cynamon i jeśli chcemy łyżeczkę cukru waniliowego.

Jest  jeszcze inny sposób na jabłkowe nadzienie. Pokrojone w kostkę jabłka z cukrem i cynamonem można przysmażyć na łyżce masła z łyżką bułki tartej ale są wtedy mniej "musowate" bo nie puszczają soku i ciężej nabijać - no cóż można rozgnieść trochę widelcem ;p. ja preferuje mimo wszystko jabłka prażone.

Pierożki wypełniamy jabłkami i gotujemy 3 minuty od wypłynięcia. Po ugotowaniu przysmażamy na łyżce masła, posypujemy cukrem i cynamonem. Można oczywiście polać śmietana jak ktoś lubi. Smacznego!


pierogi z jabłkamipierogi z jabłkami ciasto


pierogi z jabłkami


0 komentarze:

Prześlij komentarz

 

zmiksowani

Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów

myTaste

myTaste.pl

durszlak

przepisy kulinarne

REKLAMA

KATALOG SMAKÓW

Katalog Smaków - Przepisy kulinarne na każdą okazję i wyszukiwarka przepisów