Szybkie ciasto na pierogi

W te święta dostałam od mamy urządzenie do wycinania pierogów kupione na rynku za parę złotych. Mimo że jest to bardzo prosty mechanizm powiem że jestem zachwycona...
 
Zawsze miałam problem z odpowiednim zalepianiem pierogów a teraz staje sie to bajecznie proste.
Wystarczy zawinąć ciasto na nadzienie jak na pierwszym zdjęciu, przygnieść tak jak pokazałam na drugim i gotowe.
 
Z tej okazji prezentuje moje ulubione ciasto na pierogi bez wyrabiania i innego cudowania. W tygodniu obiecuję także wrzucić moje ulubione pierogi na słodko a w następnym na "wytrawno".
 
Życzę smacznego!
 
Składniki:
  • 2 pełne szklanki mąki
  • 3/4 szklanki ciepłej wody z kranu (woda musi byc bardzo ciepła)
  • 1 jajo
  • szczypta soli
 
Wykonanie:
 
Mąkę przesiać z solą i dodać do niej wodę (wody może wyjść minimalnie mniej lub więcej jak to w takich przepisach bywa), jajko po czym ugnieść wszystko.
 
Odstawić ciasto na pół godziny przykryte wilgotną ściereczką. Rozwałkować i wypełnic ulubionym nadzeniem. Gotować w osolonej wodzie 3 minuty od wypłynięcia.
 
Do wody można dodać mała łyżke oleju przeciw sklejaniu ale nie jest to konieczne.
 
 




0 komentarze:

Prześlij komentarz

 

zmiksowani

Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów

myTaste

myTaste.pl

durszlak

przepisy kulinarne

REKLAMA

KATALOG SMAKÓW

Katalog Smaków - Przepisy kulinarne na każdą okazję i wyszukiwarka przepisów