Kopytka z topinambura

W ramach braku pomysłów na dania z topinambura próbowałam przepisy "ziemiaczane". Tak powstały kopytka. Są zupełnie inne od tych ziemiaczanych z wyraźnym posmakiem tominambura. Przepyszne. Jeśli zostanie wam gotowany topinambur z obiadu to na prawdę warto spróbować.

Składniki:
  • 9 srednich bulw topinambura
  • trochę mąki przennej dla uzyskania konsystencji i posypywania. Ja użyłam 3 łyżki.
  • jajko
  • 2 łyżki mąki ziemiaczanej
Wykonanie:

Topinambur po obraniu zanurzamy w wadzie z curtyną (zwyczajowo) i gotujemy z osolonej wodzie do miękości. Studzimy.
Wbijamy jajko, dodajemy mąki ziemiaczanej i zwykłej tyle aby powstało ciasto które da się formować.
Mieszamy wszystko ręką i przekłądamy na posypaną mąką stolnicę.
Formujemy z ciasta walec i wykrajamy kopytka.

Pocięte kluski wrzucamy do wrzącej osolonej wody i gotujemy 2 minuty po wypłynięciu. Odlewamy. Podsmarzamy na patelni same lub z dodadkiem bułki tartej.






3 komentarze:

  1. ostatnio próbowałam mąki z topinamburu, ale świeżych bulw nie próbowałam- świetny przepis!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzięki!. Swieży na prawdę polecam. Nawet po prostu ugotowany jak ziemniaki jest smaczny :)

    OdpowiedzUsuń
  3. A ja dzisiaj zrobiłam leniwe pierogi z topinamburu, dodając ser biały a po ugotowaniu polalam masłem i posypalam
    szczypiorkiem i pieprzem cayenne, nawet niezłe. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

 

zmiksowani

Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów

myTaste

myTaste.pl

durszlak

przepisy kulinarne

REKLAMA

KATALOG SMAKÓW

Katalog Smaków - Przepisy kulinarne na każdą okazję i wyszukiwarka przepisów