Frytki z pieca: topinambur i ziemniaki


Moje dziecko ogromnie lubi frytki. Ja staram się unikac ich jak mogę bo w końcu do najzdrowszych nie należą ale czasem ulegam. Nie byłabym jednak sobą gdybym nie spróbowała choć troszkę ich "uzdrowić". Przedstawiam więc bajecznie prosty przepis na frytki z pieca.

Ja wykonałam dwie wersje: z ziemniaków i z topinambura (w ramach utylizacji topinambura który dostałam od kolegi). Frytki z topinambura są słodsze (słodsze niż topinambur gotowany), całkiem dobre na gorąco i niejadalne jak ostygną :p. Ja wolę chyba wersję ziemiaczaną chociaż moje dziecko jadło z zadowoleniem to i to nabierając na przemian.

Składniki:

  • topinambur i ziemniaki w ilości dowolnej

Wykonanie:

Topinambur i ziemniaki obieramy. Topinambur zwyczajowo zanurzamy na chwilę w wodzie z cytryną aby nie ściemniał. Kroimy frytki które wrzucamy do dwóch misek (jedna na ziemiaczane jedna na topinamburowe). Do każdej z misek dodajemy łyżkę oleju rzepakowego, szczyptę soli i mieszamy wszystko smarując frytki.

Piec ustawiamy na 220 stopni. Frytki rozkładamy po połowie blachy (topinambur i ziemniaki) na papierze do pieczenia. Pieczemy 15 minut. Jemy z sosami lub ketchupem.







0 komentarze:

Prześlij komentarz

 

zmiksowani

Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów

myTaste

myTaste.pl

durszlak

przepisy kulinarne

REKLAMA

KATALOG SMAKÓW

Katalog Smaków - Przepisy kulinarne na każdą okazję i wyszukiwarka przepisów