Ryba w mleku kokosowym

Dziś przedstawię jedno z moich popisowych dań. Wymyśliłam je przypadkowo szukając przepis na utylizację kokosowego mleka i oglądając przepisy na kurczaka.
Jako że nie lubię gotowanej ryby a duszonej nigdy nie próbowałam danie te w sumie zrobiłam przypadkiem (w lodówce była akurat ryba) i ku mojemu zaskoczeniu wyszło pysznie. Odtąd robię je co najmniej raz na dwa tygodnie...
Najbardziej lubię używać świeżego łososia ale (rzadziej) zdarza mi się też wykorzystać mintaja lub morszczuka z mrożonki.

Tak naprawdę można użyć każdą lubianą rybę.
To na co trzeba uważać to glazura w przypadku ryby z mrożonki. Za mokra ryba zamiast dusić się nam ugotuje więc pamiętajmy o bardzo dokładnym odsączeniu po rozmrożeniu.

Składniki

  • Porcja ulubionej ryby (ja daję około pól kilo)
  • 2 papryki czerwone
  • mały por 
  • mała cebula
  • 3 ząbki czosnku
  • 2 łyżki curry
  • 3 łyżki słodkiej czerwonej papryki
  • 1 ostrej (jak robię dla dziecka to nie daję bo mała nie przepada)
  • kawałeczek imbiru (pól łyżeczki)
  • pietruszka - pęczek
  • sól pieprz do smaku
  • pól szklanki pulpy kokosowej odsączonej (opcja - jak robię mleko to szkoda mi wywalać)
  • około pól szklanki mleka kokosowego
  • 2 duże pomidory



Wykonanie

Podsmażamy pokrojone: paprykę , cebulę i pora. Solimy i pieprzymy. Dodajemy paprykę, curry, utarty imbir i zmiażdżony czosnek. Dodajemy pulpę kokosową jeśli mamy oraz pokrojone w kostkę pomidory (ja używam sparzone i obrane ze skórki). Wlewamy ciupkę mleka kokosowego i dusimy z minutkę (z pomidorów też wypłynie sok więc nie przesadzamy). Dodajemy pietruszkę i rybę.
W sosie robimy dziury tak żeby ryba była do połowy zanurzona i zalewamy pozostałym mlekiem (Mleka można dać mniej w zależności od wysokości ryby - zawsze można dolać). Dusimy około 15 minut. Możemy zostawić trochę pietruszki do posypania na wierzchu.

Podajemy z kaszą jaglana lub ryżem.




0 komentarze:

Prześlij komentarz

 

zmiksowani

Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów

myTaste

myTaste.pl

durszlak

przepisy kulinarne

REKLAMA

KATALOG SMAKÓW

Katalog Smaków - Przepisy kulinarne na każdą okazję i wyszukiwarka przepisów