Zupa z cukini i topinambura

Lubię zupy. Robię je zawsze w niedzielę żeby w poniedziałek w pracy cieszyć sie jeszcze weekendowym smakiem. Jako że kolega przyniósł mi ostatnio sporo topinambura część z niego zecydowałam się zutylizować w zupie. W lodówce znalazła sie także cukinia, więc wylądowała w zupie jako dodatek. Okazało się, że topinabur i cukinia pasują do siebie idealnie, a zupa topinamburowo cebulowa zmienia się w moją ulubioną pokonując nawet gulaszową z papryką. Smak zupy jest bardzo delikatny i kremowy. Poniżej przepis.

Skłaniki:
  • trzy kubki rosołu [tu bedzie link do rosołu ;p]
  • malutka cebula
  • pól pora
  • pól pietruszki korzeniowej startej na tarce.
  • cukinia.
  • topinambur w ilości tak żeby było trochę więcej od cukini. ja wziełam 9 średnich sztuk.
  • 2 ząbki czosnku
  • pieprz
  • sól

Wykonanie:
Cebulkę i pora kroimy na drobno i zeszklamy na patelni. Solimy do smaku. Dodajemy cukinię topinambura i pietruszkę i smażymy jeszcze przez chwilę. Dodajemy czosnek 2 łyżki rosołu i chwilę dusimy.

Ja odkładam na bok troszkę cukini i pora do dekoracji. Zawartośc patelni zalewamy resztą rosołu (można przelać do garnka) i gotujemy koło 15/20 minut aż warzywa będą miękkie. Blendujemy na krem. Dekorujemy pietruszką cukinią i porem.






0 komentarze:

Prześlij komentarz

 

zmiksowani

Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów

myTaste

myTaste.pl

durszlak

przepisy kulinarne

REKLAMA

KATALOG SMAKÓW

Katalog Smaków - Przepisy kulinarne na każdą okazję i wyszukiwarka przepisów