Chleb bananowy

Wreszcie zrobiłam swój pierwszy chleb bananowy w życiu. Chlebek stał się popularny swojego czasu za sprawą Sophie Dahl. Do dnia dzisiejszego powstało setki modyfikacji. Ja w swojej postanowiłam wywalić cukier i proszek do pieczenia.
Podstawą udanego ciasta są jak najpardziej przejrzałe banany...teoretycznie. Moje byłay całkiem świeże a i tak chlebek wyszedł słodki. Może to dlatego że moja wersja zawiera łyżke miodu. 

Chciałam też aby mój chlebek był mniej mokry wiec dodałam więcej mąki.



Składniki:
  • 4 banany
  • 1 łyzka miodu
  • Ćwierć szklanki słonecznika
  • Ćwierć szklanki dyni
  • 1.5 szklanki mąki orkiszowej
  • 0.5 szklanki mąki gryczanej
  • 1 jajko
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
  • 3 łyżki domowego kefiru (może być kupny oczywiście, kefir lub kwaśny jogurt jest potrzebny żeby zareagować z sodą)
  • Szczypta cynamonu


Wykonanie chlebka jest dziecinnie proste. Mieszany wszystkie składniki, przekładany do formy wyłożonej papierem. Wkładamy do pieca na 180 stopni na godzinę. Ostatnie 10 minut pieczenia wyjełam chleb z foremki i piekłam do góry nogami. Nie wiem czy to potrzebne ale zawsze tak robie ze zwykłym chlebem więc zrobiłam i z tym. Chleb ładnie wyrósł, troche popękał na górze mimo że próbowałam ponacinać ale to chyba wina sody (staram się nie używac proszku do pieczenia tam gdzie nie trzeba), konsystencja zwykłego chleba. Następna próba będzie z jabłkami i bananami na parze.  

0 komentarze:

Prześlij komentarz

 

zmiksowani

Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów

myTaste

myTaste.pl

durszlak

przepisy kulinarne

REKLAMA

KATALOG SMAKÓW

Katalog Smaków - Przepisy kulinarne na każdą okazję i wyszukiwarka przepisów